piątek, 1 maja 2020

SOLICITOR - Spectral Devastation (2020)

W 2019r świat zdominował szał na Riot City i Traveler. Kapele te pokazały, że można grać pomysłowo, szczerze i na wzór wielkich kapel z lat 80. Kto w tym roku zrobi podobne wrażenie? Myślę, że największe szanse na podobny sukces ma amerykański Solicitor, który powstał w 2018r. Ta młoda kapela stylistycznie przypomina muzykę wspomnianego Riot City, czy Traveler. Nie brakuje w ich muzyce elementów Chastain, Hellion, czy Liege Lord. Co wyróżnia ten band tle innych to nie tylko gitarzyści Matt Vogan i Patrick Fry, którzy imponują talentem i pomysłowością. To przede wszystkim charyzmatyczna wokalistka Amy Lee Carlson. W sumie ciężko rozpoznać, że to kobiecy głos. Nic więcej nie trzeba do szczęścia. Solicitor zaskakuje i to bardzo pozytywnie. Na takie płyty jak "Spectral devastation" warto czekać!

Okładka kojarzy się z doom metalem,czy death metalem i w sumie taki klimat okładek do mnie nie przemawia. W sumie to jest jedyna rzecz do której mogę się przyczepić. Band zadbał o mocne, wyraziste i nieco przybrudzone brzmienie na styl lat 80, co nadaje całości autentycznego wydźwięku.  To wszystko i tak nie miałoby znaczenia, gdyby materiał nie byłby tak genialny.

No to czas zacząć podróż do świata Solicitor. Płytę otwiera rozpędzony "Blood Revelations"i już wiadomo, że band stawia na heavy/speed metalową stylistykę. Dalej mamy niezwykle melodyjny "Betrayer", który imponuje swoim polotem i finezją. Wielkie brawa za pomysłowy i nieco maidenowy "The Red Queen". Brzmi to obłędnie i dawno nie słyszałem tak genialnego kawałka. Prawdziwy objaw geniuszu tego zespołu. Fanom NWOBHM może przypaść do gustu prosty i bardzo przebojowy "Leathur Streets". Bije z tego kawałka niezła energia i miłość do lat 80.Dalej mamy klimatyczny i bardziej złożony "Night Vision". To pokazuje, że band jest wstanie stworzyć dłuższe utwory, a przy tym nie zanudzić słuchacza. Kolejny pomysłowy riff atakuje nas w chwytliwym "Terminal Force". Tak powinno grać się heavy/speed. Na koniec zostaje jeszcze jeden killer i "Grip of the fist" to idealny na kawałek na podsumowanie tego genialnego albumu.

Band znikąd, jeszcze mało znany, ale potencjał ogromny i widzę że rośnie nam nowa gwiazda. Wszystko jest perfekcyjne i dostałem album z muzyką jaką kocham i brzmi to obłędnie. No to mamy nowego faworyta do tytułu płyty roku. Pozycja obowiązkowa dla miłośników heavy metalu lat 80.

Ocena: 10/10

4 komentarze:

  1. Płyta właśnie leci drugi. Nie oglądam Netflixa, nie czytam. Miałem zamiar odpalić Civilization i trochę pograć. NIE!!! Nie warto psuć sobie tej przyjemności i takiego poranka.
    Budząc się dziś rano nawet nie przeczuwałem, że spotka mnie takie muzyczne „objawienie”. Zgadzam się z powyższą recenzją.
    A na szybko moje odczucia.
    Kapela stworzyła i nagrała bardzo pomysłowy materiał. Trochę Judasów, trochę Agent Steel. Trochę Majdenów i wczesnej Metalliki. Ciekawe i nie wtórne zmiany tempa. Rewelacja. Na płycie nie ma słabego kawałka. Na tę chwilę pierwszy i ostatni - najlepsze! No proszę - potencjał kapelę rozsadza, skoro kończą takim killerem. Takie zakończenie niemalże zmusza do powtórnego słuchania od początku i tak za każdym razem.
    Do czego się przyczepić? A no do tego, że płyta nie trwa nawet 40 minut. Szkoda!!! Czasami mam wrażenie też, że materiał był nagrywany w jakimś hangarze. Ale doskonałe kompozycje, świetne gitary, ta świeżość oparta na starym kanonie heavy-speed rekompensuje wszystko! 9,5/10

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak wyrosła nam nowa gwiazda😊 plyta jal dla mnie bez wad i każdy utwór to killer😊 jedna z największych niespodzianek roku 2020

      Usuń
  2. encyklopedia metalu11 maja 2020 01:42:00 CEST

    "świat zdominował szał na Riot City i Traveler"
    To dałeś do pieca. Mowa o heavymetalowej niszy młodego pokolenia czy jakimś produkcie medialnym?

    https://www.youtube.com/watch?v=pQjx_ypuDqk&t=7s

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdziłem ten film z yt i...juz miałem psioczyć aż do pozycji 2i1.2 nie znAŁEM ale z tym panem na wokalu biore w ciemno(DZIĘKI ,,Enciu,,.1SZA pozycja Wotan - świetna płyta ale czy naj naj..nie mnie to oceniać.Poza tym dużo doom a to stronA Z POWER METALEM.PZDR QBA

      Usuń