czwartek, 18 lutego 2021

NERVOSA - Perpetual Chaos (2021)


 To już 11 lat działalności brazylijskiej formacji o nazwie Nervosa, choć ja jakoś nie miałem przyjemności poznać ich twórczości. Tak więc ich najnowsze dzieło zatytułowane "Perpetual Chaos" to mój pierwszy kontakt z tą kapelą i jestem oczarowany. Płyta ukazała się 22 stycznia pod skrzydłami wytwórni Napalm Records.

Band tworzą 4 utalentowane kobiety i każda z nich sporo wnosi do muzyki Nervosa. Najciekawsze jest to, że z pierwszego składu została gitarzystka Prika Amaral. W 2020 r do zespołu dołączyła wokalistka Diva Satanica z Bloodhunter,  perkusistka Eleni Nota oraz basistka Mia Wallace z Abbath. Nowy skład wnosi sporo świeżości i dają czadu. 4 panie grają thrash metal i to wysokiej jakości.  To nie jakaś tam metalowa papka, która nie zapada w pamięci. To techniczny, agresywny thrash metal, który mocno nawiązuje do dokonań takich kapel jak Sodom, Destrutcion czy Kreator. Panie czerpią radość z granią i zarażają tą pozytywną energią. Cieszy fakt, że płyta nie jest zlepkiem takich samych riffów, a wnosi dużą dawkę przebojowości. Już otwieracz znakomicie wprowadza w klimat płyty i "Venomous" to soczysty thrash metal, który imponuje dynamiką, agresją i melodyjnością. Taki thrash metal to ja uwielbiam. Podobne emocje wywołuje "guided by evil", który przemyca sporo elementów Destruction. Tytułowy "Perpetual Chaos" zachwyca techniką i pomysłowymi partiami gitarowymi. Płyta jest urozmaicona i przemyślana. Nie ma miejsca na chybione pomysły. Oczywiście nie mogło zabraknąć samego Schmiera, który gościnie pojawia się na "Genocidal Command", który mocno nawiązuje do Destruction. Cudo! O dreszcze przyprawia mnie rozpędzony i pełen agresji "Time to fight", które oddaje to co najpiękniejsze w thrash metalu. Pojawiają się też patenty bardziej heavy metalowe, co słychać w takim "Blood eagle" czy agresywnym "Under Ruins", które tylko potwierdzają jakość zawartej tu muzyki.

Taki thrash metal to ja rozumiem. Jest agresja, duża dawka technicznego grania i w dodatku całość zachwyca melodyjnością i chwytliwymi rozwiązaniami. Nervosa nagrał naprawdę wysokiej klasy album, który oddaje to co najlepsze w thrash metalu. Z jednej strony jest klasycznie, a z drugiej brzmi to współcześnie. Band wydał album w styczniu i wysoki zawiesił poprzeczkę dla innych zespołów w tym roku. Gorąco polecam! "Perpetual chaos" zachwyca swoją formą i jakością!

Ocena: 9/10

1 komentarz:

  1. Przy drugim kawałku z płyty czyli Guidet.. z zachwytu walę łbem o blat stołu tak mnie nosi

    OdpowiedzUsuń