niedziela, 4 kwietnia 2021

EVILE - Hell unleashed (2021)


 Oj długo kazał nam czekać brytyjski Evile na nowy album. 30 kwietnia ukaże się długo wyczekiwany "hell Unleashed" nakładem wytwórni Napalm Records. Od premiery "Skull" minęło 8 lat i wciąż band gra wysokiej klasy thrash metal. Co ciekawe Evile zawsze przypominał mi twórczość Metaliki, ale nowy materiał bliższy jest do Slayer, Warbringer, czy Testament.

Nowy album został zarejestrowany w innym składzie niż ostatnie płyty. Gitarzysta Ol Drake dodatkowo objął funkcję wokalisty i jego wokal jest brutalny. Jednak mam wrażenie, że bardziej pasowałby do death metalu. Drugim gitarzystą został Adam Smith, który dołączył do zespołu w 2020r. Ciekawa okładka i ostre niczym brzytwa brzmienie to atuty, które są dowodem że band ciężko pracował nad płytą. Jednak nie wszystko mi pasuje w materiale.

Taki "Zombie Apocalypse" jest brutalny, ale też nieco chaotyczny i swoją stylistyką bardziej wpisuje się w kategorię death metalu. Porcję soczystego thrash metalu w klimatach Slayer dostajemy w otwierającym "Paralysed", który jest jednym z mocniejszych utworów na płycie. Dobrze wypada też rozpędzony "Gore", choć cały czas nie do końca mnie przekonuje wokal Drake'a. Sporo technicznego thrash metalu w "War of Atrittion" i słychać echa takiego Warbringer. W urozmaiconym "Disorder", w którym band kładzie nacisk na chwytliwe melodie. Wszystko dobrze brzmi, ale to pełnej ekscytacji też troszkę mi brakuje. Całość wieńczy killer "Hell Unleashed", który pokazuje że Evile ma się dobrze i tym razem gra thrash metal bardziej w klimatach slayer.

Najlepsza płyta thrash metalowa tego roku? No nie do końca, bo są pewne nie dociągnięcia i nieco death metalowy wokal Ol Drake'a , który nie pasuje mi do całej stylistyki Evile. Na pewno jest to płyta solidna i warta uwagi, ale do ideału troszkę brakuje.

Ocena: 8/10

4 komentarze:

  1. Gdzie Ty MISZCZU słyszysz tam death metal??? ciekawe...Ja jako bardzo stary fan metalu porównałbym to bardziej do Reign In Blood-oczywiście zachowując pewną hierarchie...ale death metal??? Może już daj spokój z komentowaniem albumów bo możesz zrazić co niektórych...Agresywny thrash ok-ale death metal??? hehe-może zaraz Morbid Angel???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wokal Oliviera jest jak dla mnie brutalny i na myśl przyszło mi od razu granie death metalowe i napisałem że właśnie w takiej stylizacji bym go widział. Momentami jest to bardzo brutalne granie i też pierwsze skojarzenie to death metal. Każdy ma swoje zdanie. Ile słuchaczy tyle opinii. Takie jest moje zdanie i go nie zmienię, a Ty masz swoje Darku, które szanuje. A przestać komentować albumów nie zamierzam, bo lubię się dzielić opinią na temat tego co wychodzi. Sorry ale mało opisuje się o nowościach, a szkoda bo wychodzi sporo ciekawej muzyki. Nie jestem specjalistą i nigdy za takiego nie będę się uważał, ale mam nadzieję, że choć co niektórzy zwrócą na niektóre płytę uwagę, bo przecież chodzi o radość z słuchania muzyki. Nie każdemu musi pasować to co piszę i jak piszę, więc jak to w internecie można szukać dalej i znaleźć inną stronę. Pozdrawiam

      Usuń
  2. I odpowiem zanim odpiszesz-że jeżeli vocal według ciebie jest death metalowy-czyli growl....to Tom powinien już dawno dawno być na piedestale death metalu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałem, że bardziej pasuje mi do stylistyki bardziej death metalowej, ot co. Zdania nie zmienię, bo dalej jakoś nie pasuję mi wokal do tego co słyszę na nowej płycie Evile. Momentami mi to przeszkadza i takie jest moje zdanie. Nie mam zamiaru tu teraz wnikać w świat death metalu, bo to nie do końca mój świat.

      Usuń